Fördelar med epostmarknadsföring och nyhetsbrev

Använd nyhetsbrev och epostmarknadsföring

I denna artikel skall vi titta på några av de fördelar man får när man använder sig av epostmarknadsföring istället för traditionell marknadsföring via post. det finns naturligtvis massor av bra fördelar, men här listar vi de 5 största fördelarna.

1. Ett nyhetsbrev via email går snabbt att skicka ut

Har du ett bra e-postverktyg så kan du få ut ett nyhetsbrev väldigt fort. Att skicka flera tusen nyhetsbrev per timme är ofta inget problem. Och mottagarna får då brevet samma dag som du skickat ut dem. Snabbt och enkelt. Mail är en mycket bra väg att marknadsföra ditt företag på.

2. Nyhetsbrev via email är kostnadseffektivt

Jämfört med att skicka ut information via vanlig post så är detta ett väldigt billigt sätt att få ut information till sina kunder. Du slipper kostnader för porto, kuvert, papper samt tryckkostnader eller utskrifts kostnader (att skriva ut ett stort antal brev med skrivare kostar ofta mer än man tror). Mail är egentligen helt överlägset vad gäller kostnaden om man jämför med ett vanligt brevutskick. Många företag har helt slutat att skicka ut papperspost. De sköter all sin kommunikation via mail idag istället.

fordelar-med-epostmarknadsforing-och-nyhetsbrev

3. Ett nyhetsbrev ökar antalet besökare till din webbplats

Har du en webbplats så kan ett nyhetsbrev vara ett bra sätt att öka antal besökare dit. Skriver du intressanta saker i ditt nyhetsbrev och har en länk för mer information så kommer många att klicka på länken för att läsa mer. De som tagit sin emailmarknadsföring lite längre skickar ut ett nyhetsbrev med en viss frekvens om det hänt något nytt i företag, med dess produkter eller om man vill ge sina kunder ett speciellt erbjudande.

4. Nyhetsbrev ger snabbast respons

När dina kunder får ditt nyhetsbrev så sitter de vid datorn och steget då till att agera är väldigt litet. De kan antingen gå direkt till din hemsida och beställa en produkt eller så skickar de kanske ett e-mail till dig med lite frågor. Det kan vara bra att vara beredd vid datorn efter ett utskick eftersom det alltid brukar vara några som omedelbart tar kontakt. var själv närvarande eller ha din support avdelning på tårna när du har skickat ett emailutskick. Du kan få kunder snabbare än du tänkt dig!

5. Med ett nyhetsbrev kan du snabbt mäta dina resultat

De flesta program och tjänster för e-postmarknadsföring och nyhetsbrevutskick har funktioner som möjliggör analyser av ett utfört e-postutskick. Exempelvis kan man se hur många som läst ett nyhetsbrev samt ofta även se vilka som läst brevet. När du skickar ut information eller reklam via vanlig post har du sällan denna möjlighet och ofta vet du inte alls vilka som mottagit och inte mottagit ditt vanliga utskick.

Här är en av de stora hemligheterna med ett emailutskick. Du kan direkt se vilken öppningsfrekvens du har och vilka som har öppnat ditt meddelande. Försök att göra det med ett traditionellt utskick!

Det finns naturligtvis massor av fler bra fördelar vad gäller mail utskick. Detta var dock de 5 bästa för denna gång!

Fördelar med epostmarknadsföring och nyhetsbrev

Du gillar kanske också...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *