Sälj dina SEO-tjänster till lokala företag

Sälj sökmotoroptimering till lokala företag

Det gäller inte bara att veta vad man gör, man måste visa att man kan det också. Och många internetmarknadsförare sitter helst framför datorn hela dagarna och blir ytterst nervösa när det gäller att ge sig ut och prata med lokala småföretagare om sökmotoroptimering osv. Faktum är att denna verksamhet verkar locka en hel del människor som hatar försäljning och inte vill interagera med någon ansikte mot ansikte.

Så om du är en internetmarknadsförare som vill hjälpa andra att tjäna pengar på internet har du ett beslut att fatta. Du kan välja att ge dig in på denna lönsamma marknad, eller så kan du välja att undvika allt. Sökmotor-marknadsföring är en mycket lönsam bransch, så det är värt att ge sig på marknadsföring till lokala företag offline även om du inte vilja sälja.

salja sokmotoroptimering till lokala foretag

Även om du måste anställa en säljare att sälja för dig är det värt det att engagera sig i denna marknad.

Tips för att bli en framgångsrik säljare till företag offline:

1. Var inte rädd för att kontakta företag.

Jag talar inte om telemarketing. Jag talar om att gå dörr till dörr för att försöka sälja dina tjänster. De flesta internetmarknadsförare försöker få in foten hos ett företag genom att mejla dem när de försöker få till ett möte.

Du vill INTE vara som alla andra. Var inte rädd för att gå in på ett lokalt företag oanmäld och fråga dem hur verksamheten går. De flesta kommer att vara vänliga mot dig och du kommer att få stor variation i svaren på dina frågor, vilket kommer att tala om för dig om de kan vara en bra kandidat för dina tjänster.

2. Ställ frågor och hålla sedan tyst.

Försäljning handlar om att ställa frågor, identifiera problem eller frågor hos din potentiella kund och att sedan erbjuda ditt prospekt en lösning på deras problem. Det enda sättet att ta reda på hur man hjälper en verksamhet är att ställa utforskande frågor till kunden.

Om en småföretagare har tid att prata med dig om frågor i sin verksamhet, då är de förmodligen intresserade av olika sätt att locka fler kunder. Det är där, när det gäller att locka fler kunder, som internetmarknadsförare verkligen kan hjälpa småföretag. Men försök inte att få svar på allt. Låt ditt prospekts sköta det mesta av snacket, och anteckna deras svar.

3. Erbjuda en lösning för att locka fler kunder.

Småföretagare bryr sig inte om att få fler träffar på företagets webbplats. De bryr sig om att sälja mer. För att få affären måste du effektivt kommunicera hur företagaren genom mer trafik till företagets webbplats kommer att öka sin försäljning.

Be att få titta på kundens webbplats och identifiera sätt som kunden kan förbättra sitt företags webbplats på för att skapa mer intäkter. Utan att för den skull trampa honom eller henne på tårna genom att komma med en massa kritik.

Var inte rädd för att ge kunden massor av gratis information. Du vill framstå som kunnig inom sökmotoroptimering, annonsering och marknadsföring även om du inte får någon affär. Det stärker ditt varumärke inför framtiden när kunden kan ändra sig.

4. Erbjud flera olika paket för att få foten.

De flesta företagare vill tjäna mer pengar, men de litar inte på dig direkt. Erbjud därför flera prisvärda alternativ som kan hjälpa småföretagare att locka fler kunder. När de känner dig och kan lita på dig när det gäller sina marknadsföringsbehov kommer de att vara mycket mer benägna att öka sina utgifter för att genom din hjälp med marknadsföring öka intäkterna.

Försäljning handlar om att prata med folk. Var inte rädd att erbjuda dina tjänster till företag i ditt område. Det finns många möjligheter för entreprenörer som vill hjälpa lokala företag att frodas.

Ut och sälj!

Sökmotoroptimering till lokala företag

Du gillar kanske också...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *